6096070500 |
Relació de la visió i la psicomotricitat amb la lectura i la matemàtica |
2017-2018 |
Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
20/9/2017 - 25/6/2018 (30 hores) de 13:00h a 14:15h |
|
ESC Joan XXIII |
|
c. de Pius XII, 4 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 20/09/2017 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Millorar els aprenentatges a l'Educació Infantil i Cicle Inicial. Visió i aprenentatge entre els elements de reflexió per afrontar amb èxit l’aprenentatge escolar.
|
| |
Objectius |
1. Conèixer quines són les habilitats visuals que intervenen en l’aprenentatge de la lectura, l’escriptura i les matemàtiques.
2. Conèixer quina relació existeix entre la visió i la psicomotricitat.
3. Presentar quins són els indicadors per saber si la dificultat d’aprenentatge és una falta de maduresa en el desenvolupament o un trastorn.
4. Capacitar al professorat en la detecció de problemes visuals relacionats amb l’aprenentatge.
5. Aportar les estratègies pedagògiques que cal introduir en l’aula.
|
| |
Continguts |
- Fase d’autodiagnosi:
Valoració dels processos d'aprenentatge de la lectoescriptura.
- Fase de planificació:
Es vol detectar si el nen o la nena té suficient maduresa i està preparat/a per a iniciar l’aprenentatge de la lectura, l’escriptura i el càlcul, i quines habilitats visuals cal treballar a l’aula per assolir millor els seus aprenentatges.
- Fase de construcció i experimentació:
•Integració bilateral : psicomotricitat. Grup desdoblat (1 cop/setmana)
•Ritme : música. Grup desdoblat (1 cop/setmana)
•Direccionalitat : Descoberta d’un mateix. Desdoblament amb anglès
(1 cop/setmana)
•Motilitat ocular : Rutines del mati. Gran Grup
•Consciència perifèrica : Descoberta d’un mateix. Desdoblament amb anglès (1 cop/setmana)
•Percepció visual de la forma : racons de matemàtiques
(1 cop/setmana)
•Memòria visual i visualització : Grups interactius de llengua
(1 cop/setmana)
- Fase d’avaluació:
Fer un seguiment , valoració i avaluació continuada de les diferents activitats a nivell de Cicle.
|
| |
Formador/a |
Marta Florences, Ester Ramon i Laia Ricart (Equip Coordinador)
|
| |
Avaluació |
1. Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
2. Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
3. Definició de línies de treball a seguir per consolidar l'aplicació de la formació rebuda en la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
1. Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
2. Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i transferència immediata.
3. El document de valoració final de centre i l'informe de seguiment dels serveis educatius, amb el vistiplau de la inspecció del centre.
|
| |
Persones destinatàries |
Activitat restringida al professorat d'Educació Infantil i Cicle Inicial de l'Escola Joan XXIII de Lleida.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
20/09/2017 |
1300 |
1415 |
Sessió 2 |
dimarts |
10/10/2017 |
1300 |
1415 |
Sessió 3 |
dimecres |
25/10/2017 |
1300 |
1415 |
Sessió 4 |
dilluns |
30/10/2017 |
1300 |
1415 |
Sessió 5 |
dimecres |
15/11/2017 |
1300 |
1415 |
Sessió 6 |
dimecres |
17/01/2018 |
1300 |
1415 |
Sessió 7 |
dilluns |
29/01/2018 |
1300 |
1415 |
Sessió 8 |
dimecres |
17/01/2018 |
1300 |
1415 |
Sessió 9 |
diumenge |
01/04/2018 |
1300 |
1415 |
Sessió 10 |
dilluns |
16/04/2018 |
1300 |
1415 |
Sessió 11 |
dimarts |
24/04/2018 |
1300 |
1415 |
Sessió 12 |
dimarts |
08/05/2018 |
1300 |
1415 |
Sessió 13 |
dimarts |
15/05/2018 |
1300 |
1415 |
Sessió 14 |
dimarts |
29/05/2018 |
1300 |
1415 |
Sessió 15 |
dimarts |
05/06/2018 |
1300 |
1415 |
Sessió 16 |
dimecres |
13/06/2018 |
1300 |
1415 |
Sessió 17 |
dilluns |
25/06/2018 |
1300 |
1415 |
|
| |