Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6096070500   Relació de la visió i la psicomotricitat amb la lectura i la matemàtica
2017-2018   Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària
  
   20/9/2017 - 25/6/2018 (30 hores) de 13:00h a 14:15h
   ESC Joan XXIII
   c. de Pius XII, 4 (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
  
  
  
Inscripció   12/09/2017 - 20/09/2017 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Millorar els aprenentatges a l'Educació Infantil i Cicle Inicial. Visió i aprenentatge entre els elements de reflexió per afrontar amb èxit l’aprenentatge escolar.
  
Objectius   1. Conèixer quines són les habilitats visuals que intervenen en l’aprenentatge de la lectura, l’escriptura i les matemàtiques.

2. Conèixer quina relació existeix entre la visió i la psicomotricitat.

3. Presentar quins són els indicadors per saber si la dificultat d’aprenentatge és una falta de maduresa en el desenvolupament o un trastorn.

4. Capacitar al professorat en la detecció de problemes visuals relacionats amb l’aprenentatge.

5. Aportar les estratègies pedagògiques que cal introduir en l’aula.
  
Continguts   - Fase d’autodiagnosi:

Valoració dels processos d'aprenentatge de la lectoescriptura.

- Fase de planificació:

Es vol detectar si el nen o la nena té suficient maduresa i està preparat/a per a iniciar l’aprenentatge de la lectura, l’escriptura i el càlcul, i quines habilitats visuals cal treballar a l’aula per assolir millor els seus aprenentatges.

- Fase de construcció i experimentació:

•Integració bilateral : psicomotricitat. Grup desdoblat (1 cop/setmana)
•Ritme : música. Grup desdoblat (1 cop/setmana)
•Direccionalitat : Descoberta d’un mateix. Desdoblament amb anglès
(1 cop/setmana)
•Motilitat ocular : Rutines del mati. Gran Grup
•Consciència perifèrica : Descoberta d’un mateix. Desdoblament amb anglès (1 cop/setmana)
•Percepció visual de la forma : racons de matemàtiques
(1 cop/setmana)
•Memòria visual i visualització : Grups interactius de llengua
(1 cop/setmana)

- Fase d’avaluació:

Fer un seguiment , valoració i avaluació continuada de les diferents activitats a nivell de Cicle.
  
Formador/a   Marta Florences, Ester Ramon i Laia Ricart (Equip Coordinador)
  
Avaluació   1. Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.

2. Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.

3. Definició de línies de treball a seguir per consolidar l'aplicació de la formació rebuda en la pràctica docent.
  
Requisits de  certificació   1. Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.

2. Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i transferència immediata.

3. El document de valoració final de centre i l'informe de seguiment dels serveis educatius, amb el vistiplau de la inspecció del centre.
  
Persones  destinatàries   Activitat restringida al professorat d'Educació Infantil i Cicle Inicial de l'Escola Joan XXIII de Lleida.
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   20/09/2017   1300   1415 
 Sessió 2   dimarts   10/10/2017   1300   1415 
 Sessió 3   dimecres   25/10/2017   1300   1415 
 Sessió 4   dilluns   30/10/2017   1300   1415 
 Sessió 5   dimecres   15/11/2017   1300   1415 
 Sessió 6   dimecres   17/01/2018   1300   1415 
 Sessió 7   dilluns   29/01/2018   1300   1415 
 Sessió 8   dimecres   17/01/2018   1300   1415 
 Sessió 9   diumenge   01/04/2018   1300   1415 
 Sessió 10   dilluns   16/04/2018   1300   1415 
 Sessió 11   dimarts   24/04/2018   1300   1415 
 Sessió 12   dimarts   08/05/2018   1300   1415 
 Sessió 13   dimarts   15/05/2018   1300   1415 
 Sessió 14   dimarts   29/05/2018   1300   1415 
 Sessió 15   dimarts   05/06/2018   1300   1415 
 Sessió 16   dimecres   13/06/2018   1300   1415 
 Sessió 17   dilluns   25/06/2018   1300   1415 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent